Zondag 1 juni 2014 - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu Zondag 1 juni 2014 - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

Zondag 1 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

01 Juni 2014 | Frankrijk, Nantes

Montjean-sur-Loire - Nantes 76,3 km.
Een prachtige fietsdag met slechts een serieuze klim, goede wegen en goed weer. De eerste dertig kilometer viel de fietsconditie van Ben wat tegen, maar na een uitvoerige koffiepauze begon alles weer te functioneren.
Goed drie uur waren we in Nantes. Dat gaf een probleem, want we konden niet eerder dan half vijf in het hotel terecht. Tot kwart voor vier duurde het gesprek in het Office de Tourisme en ja de andere drie kwartier waren we gedwongen een terrasje op te zoeken, hetgeen ons wonderwel lukte.
Nantes is een grote ruime stad met vele mooie goed gerenoveerde gebouwen. De topattracties zijn de grote kathedraal van Petrus en Paulus [deze namen hebben ze in Ulft ook] en het kasteel van de graaf en de gravin. Het centrum van de stad is erg levendig, waar de eetstraatjes gezellig smal en de terrasjes goed bezet waren. We zitten in het centrum in hotel Saint Daniel. Niet super de luxe, wel goed. Beiden een groot bed.
Een negatief punt van Nantes: het ruikt opeens even naar de riolering, maar dat is ook zo weer weg. Niet een keer , maar vaker en op meerdere plekken. Heel vreemd.