Zondag 8 juni 2014 - Reisverslag uit Montmorillon, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu Zondag 8 juni 2014 - Reisverslag uit Montmorillon, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

Zondag 8 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

08 Juni 2014 | Frankrijk, Montmorillon

Poitiers – Montmorillon - 55,4 km.
Tegenover het hotel was de bakker al open, maar had vandaag op 1e Pinksterdag geen sandwiches wel allerlei soorten koeken. Vooruit dan maar, omdat het een bijzondere zondag is.
De tocht verliep heel vlot en niet moeilijk ondanks de 4 v’s op de kaart. Naast de al geel wordende gerstvelden en de nog groene koolzaad- en tarwevelden wordt het hier ook de streek van de grote zonnenbloemvelden. Op dit moment is de plant nog niet groter dan een 30 cm.
We hadden voor vandaag Lathus- Saint-Remy gepland op zo’n 65 km. Gisteravond konden we op internet geen hotel in die plaats vinden. 17 km. verder ligt Le Dorat, maar ook daar geen hotel. Maar geen probleem in Montmorillon moest een Office de Tourisme zijn, dat ons alle informatie zou kunnen geven. Dan zouden we beslissen naar welke plaats we zouden gaan.
De uitslag was verrassend; Het Office zat dicht , dus geen informatie. Mensen op een terras gevraagd. In Lathus zeker geen hotel en een BenB was heel onzeker. Ook in Dorlat geen hotel en een BenB was een grote vraag. Dus… inMontmorillon blijven, hier is een mooi hotel en dus zekerheid. Zo waren we om half twee al op de plaats. Dan morgen maar wat verder.
Op de kamer las ik een sms-je van Ruth met een bijzonder beroerd bericht over Arnold. Dat slaat dan alles.