18 mei 2015, Dieppe - Sassetot-le-Mauconduit, 57,6 - Reisverslag uit Sassetot-le-Mauconduit, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 18 mei 2015, Dieppe - Sassetot-le-Mauconduit, 57,6 - Reisverslag uit Sassetot-le-Mauconduit, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

18 mei 2015, Dieppe - Sassetot-le-Mauconduit, 57,6

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

19 Mei 2015 | Frankrijk, Sassetot-le-Mauconduit

Waarom naar Sassetot l. M.? Omdat het de meest gunstige plaats was op onze lijst half weg tussen Dieppe en Le Havre. Volgens de informaties, die we via allerlei wegen hadden ingewonnen, is dit een moeilijke route qua terrein. Diverse klimmingen van zeeniveau naar 100 of meer meter boven zeeniveau. En dan zou voor vandaag 60 km. en morgen 80 km. een stevige rit worden. Bij de terreinproblemen kwam vandaag nog, dat we een koude windkracht 4 meestal pal op kop of zeker schuin tegen hadden. Om alle zich zorgenmakenden direct de wind uit de zeilen te nemen, we zitten er beiden nog prima bij. Maar… eerlijk, het was wel een zware dag. Bovendien ging het nog regenen op het laatste stuk. Overigens voor morgen zijn de verwachtingen zeker niet beter. De wind zal niet minder koud en sterk zijn, er zal meer regen komen en het terrein zal, als we de route niet veranderen, blijven zoals vandaag. Dus er staat ons nog wat te wachten. Ter geruststelling……we zijn van plan om woensdag onze eerste rust=wasdag te houden na 13 dagen fietsen.
Over de omgeving geen bijzonderheden. Het was volle concentratie op het fietsen.
Wel bijzonder was het vinden van onderdak. In Sassetot l. M. is een hotel aangesloten bij Logis. De hotellier deelde echter mee , dat hij complet was . Daarnaast is er nog het Sissi-hotel met overwegend dure kamers tot 350 euro per nacht. Dit was oorspronkelijk een kasteel. Keizerin Sissi van Oostenrijk werd geadviseerd langere tijd door te brengen aan zee bij een gunstig klimaat. Ze huurde het kasteel in 1875 en verbleef er de hele zomer. De historie vermeldt, dat ze een dochter van 8 jaar bij zich had en iedere morgen ging zwemmen in zee bij Les Petites Dalles [bestaat nu nog ] Haar zweminstructeur begeleidde haar ook in tochten met een kleine zeilboot [hierover was het Oostenrijkse Hof not amused] bovendien ging ze ’s middags vaak paardrijden. Nu is Château Sassetot le Mauconduit een vermaard hotel [te groot en vermaard voor ons budget.]
In een boekje, dat Ben had gekregen in het gesloten, maar met een niet afgesloten deur, Office de Tourisme vonden we een BenB aan de Criquetotstraat. We stonden te schuilen onder een afdak bij de tennisaccommodatie. Daar zagen we wel een verkeersbord met de naam Criquetot. We belden het adres, dat aangegeven stond in het boekje. Het gesprek verliep moeizaam. Ik vertelde waar we ons bevonden en toen zei de man aan de lijn: ’’Attend ‘’ [wacht] 10 seconden later stond bij het eerste huis iemand te zwaaien. Hoe kon het zo gebeuren!
We hebben een kamer bij een bejaard echtpaar, die geen woord over de grens praten. We hebben gezellig koffie gedronken, nadat ze met hun tweeën ons tweepersoons bed hadden opgemaakt. Ze vertelden en vroegen en dat deden wij ook. En zo ontstond er wat informatie uitwisseling. Als we niet in het dorp konden eten, maakte zij wel wat voor ons klaar. [Dat is niet nodig geweest.] Heel eenvoudige, erg aardige mensen met wel een laptop in de kamer, maar geen wifi in huis.

• 19 Mei 2015 - 21:46

Manon:

Hallo Heren,
    Ook hier is het weer niet veel beter, met 14 graden en flinke wind is het nogal frisjes op z'n zachts gezegd.
    Thom heeft wel een leuke verjaardag gehad, die we de 16e gevierd hebben. Maandag hebben we er niet veel meer aan gedaan, hij heeft getrakteerd op het Klavertje 4 dat wel natuurlijk!
    Ik lees met plezier jullie verhalen, ga zo door en geniet!

Groetjes Willem, Manon, Isa en Thom

• 19 Mei 2015 - 22:25

Anja:

Tja heren, waarom zouden jullie het beter hebben dan wij?? het is hier ook koud en nat. Te koud voor eind mei en voor mij!
    Laat nog even weten of je telefoon weer in orde is?

Groetjes uit Netterden!

Anja