21 mei 2015, Le Havre - Trouville-sur-Mer, 75,5 km - Reisverslag uit Trouville-sur-Mer, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 21 mei 2015, Le Havre - Trouville-sur-Mer, 75,5 km - Reisverslag uit Trouville-sur-Mer, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

21 mei 2015, Le Havre - Trouville-sur-Mer, 75,5 km

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

25 Mei 2015 | Frankrijk, Trouville-sur-Mer

Als je Ben nu of in de komende tijd in de gordijnen wilt jagen, dan noem je de naam:’’ Pont de Normandie “. Succes verzekerd.
Vanmorgen vlot op weg naar de grote brug over de Seine. ‘’Pont de Normandie’’. Gisteren hebben we nog met iemand over de brug gesproken. Vandaag, al 9 km. op weg hebben we een paar groenwerkers gevraagd of we op de goede weg zaten en hoever het nog was tot aan de brug? Bien sur, toutes droit et cinq ou six km. We komen tot in de buurt van de brug en aan de kant van de weg staat een bord: verboden voor fietsers. Dus i.p.v. 21 km van Le Havre naar Honfleur kregen we er een omweg van 38 km. bij. Met eerst de wind goed mee, maar na de brug bij Tancarville, met een stijgingspercentage van zeker 5 procent, kregen we 5 km. lang de wind net zo sterk tegen als ervoor met. Daarna ging het vlot naar Honfleur.
Een echt Frans stadje met een enorme drukte door de toeristen. Heel veel terrasjes en winkeltjes met snuisterijen en souvenirs en gebakken allerlei met natuurlijk de befaamde nougat. Heel opvallend vonden wij de vrij grote houten kerk. Wanden, pilaren, gewelven en de hele aankleding van hout. De stad was versierd met allerlei vlaggetjes en deze hingen ook in de kerk. Waar vind je zoiets? Ook opvallend de vele zwarte huizen aan de haven. Oorzaak : De wanden zijn bekleed met lei.
We wilden nog 15 km. verder naar Deauville/Trouville een duo-stadje. Hier verbaasde ons de weelde, die deze plaats uitstraalt. Er is een casino, waar het casino van Scheveningen een hutje bij is. Ook grote huizen en restaurants met heel veel zitplaatsen op de terrassen. Armoedig lag het riviertje erbij, want door de open verbinding met de zee en omdat het eb was stond er bijna geen water in en lagen de bootjes op het zand. Typisch een plaats, die door de toeristen en de vaste gasten uit Parijs uit de voegen is gegroeid. Gezellig Frans………Neen.