28 mei 2015, Carentan - Villedieu-les-Poêles, 86,5 - Reisverslag uit Villedieu-les-Poêles, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 28 mei 2015, Carentan - Villedieu-les-Poêles, 86,5 - Reisverslag uit Villedieu-les-Poêles, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

28 mei 2015, Carentan - Villedieu-les-Poêles, 86,5

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

29 Mei 2015 | Frankrijk, Villedieu-les-Poêles

De dag begon grijs, het was in de vroege ochtend wat nat geweest en het werd weer nat. Dus moest het regenjasje er aan te pas komen. Via een super landweggetjes-traject kwamen we in St. Jean Le Daye, waar koffiepauze werd gehouden in een PMU-café. Er was al veel bezoek, want blijkbaar moeten de gokbriefjes voor een bepaalde tijd binnen zijn. Toen we vertrokken, was het speelkwartier voorbij. Verder bezochten we er de bank en de bakker voor panini’s een soort geroosterd stokbrood, dat gemakkelijk weghapt en waaraan je, volgens Ben, niet zo hoeft te trekken. En de regenjas kon uit.
Kort na St. Jean, bij St. Fromond, een plaatsje waar in 1944 zware bombardementen hadden plaats gevonden en een felle strijd , die duurde van 7 juni tot 17 juli, was geleverd om de brug over de Rive, kwamen we weer op een Voie Verte, nu, een soortgelijk fietspad als gisteren, maar dat het slingerende riviertje La Rive volgde. Het pad was 20 km. lang en pas op het einde kwamen we een fietser tegen. Tijdens de lunchpauze ontstond een discussie over de vraag wat het snelst door de natuur zal worden afgebroken: de in een tissue verpakte snot [van Ben] of de pure snot [van mij]? We kwamen niet tot een eindconclusie en die zal waarschijnlijk ook nog wel enige tijd op zich laten wachten. Eerst hadden we het riviertje rechts en na Pont Hébert links. In St. Lo stapten we over op de D999, een middelmatige verkeersweg, vrij veel verkeer en sterk heuvelachtig.
Bovendien zouden we stoppen in Villebaudon, maar daar was geen hotel. Dus 12 km. verder naar Percy, waar zeker een hotel zou zijn. Omdat we geen Office du Tourisme konden vinden, zijn we het gemeentehuis [Mairie] binnen gegaan voor informatie. Hier wisten ze ons te vertellen, dat er geen hotel was en maar één BenB. Een mevrouw, die we de weg vroegen, vertelde, dat het zeer luxe en duur was. Toch belden we aan, maar er reageerde niemand. Dus weer verder 9 km. naar Villedieu met 4 gemarkeerde klimmen op de kaart. Die vallen zwaar uit, maar deze vielen niet tegen, d.w.z. wel te doen. Bij het Office adviseerde een lieve, stevige dame ons een hotel, dat ze echter niet kon bellen, maar we konden er wel naar toe gaan, omdat er wel iemand zou zijn. Nee hoor, tot 18.00 uur niemand aanwezig. Wel belde ze voor ons naar een hotel in Pontorson, 8 km. van Mont St. Michel en reserveerde voor twee dagen een kamer. We hebben zelf een hotel gezocht tegen een redelijke prijs.
Vanmorgen dachten we 66 km. te fietsen, het werden er 86. Duidelijk: de knollen zijn op.

• 29 Mei 2015 - 22:52

Daphne:

Leuke discussies hebben jullie ... het niveau daalt

• 29 Mei 2015 - 22:54

Daphne:

Hmm, de helft van mijn reactie wordt niet geplaatst, censuur??
    Veel plezier in Mont St. Michel, geniet van jullie vrije dag!
    Liefs uit Elst xxx