29 mei 2015, Villedieu-les-Poêles - Pontorson, 53, - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 29 mei 2015, Villedieu-les-Poêles - Pontorson, 53, - Reisverslag uit Pontorson, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

29 mei 2015, Villedieu-les-Poêles - Pontorson, 53,

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

29 Mei 2015 | Frankrijk, Pontorson

Hoewel het aantal kilometers beperkt lijkt, was het toch echt een volledig fietsdag. De eerste zeven kilometers typisch een traject om een stad uit te komen. We kregen drie echte klimmen voor onze kiezen. Daarna een heerlijk heuvelterrein, waarin we vlot opschoten. Op 26 km lag Avranches. Niets wees erop, dat het hier moeilijk zou worden, maar dat werd het wel. Het “centre ville” lag helemaal boven in de stad, die tegen een steile helling aanligt. Bovenin een groot monument voor Generaal Patton, een van de grote legerleiders van de Geallieerden
Na Avranches doken we via een afdaling van 9% de Baie de Mont St.Michel in. Half weg in de afdaling was Mont St.Michel voor het eerst heel vaag te zien. Na de afdaling werd het terrein aanmerkelijk vlakker, want we komen weer in de buurt van de zee en Mont St. Michel kregen we steeds vaker en steeds duidelijker te zien. Dichter bij zee werd de koude zeewind steeds sterker en die hadden we op kop. Toch waren we tegen drie uur in Pontorson, een stadje op 8 km. van Mont St. Michel. Hier blijven we ook morgen, dus 2 nachten.
Vanmiddag hebben we een laverie opgezocht en zo is alle vuile was weer schoon en morgen hebben we een hele dag voor Mont St.Michel We kunnen op de fiets zonder bagage de acht kilometer er naar toe afleggen en de fietsen zonder zorgen in stalling geven. We zijn benieuwd wat dit bijzondere eiland ons te bieden heeft.
De tijd, die we over hebben valt onder rustdag. Zo hebben we een was-, rust- en bezoekdag ineen en dat vinden we verantwoord. We willen niet dat anderen ons ruiken, we moeten op z’n tijd rusten en we willen veel zien. Dus………