30 mei 2015, Mont Saint-Michel - Reisverslag uit Mont Saint-Michel, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 30 mei 2015, Mont Saint-Michel - Reisverslag uit Mont Saint-Michel, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

30 mei 2015, Mont Saint-Michel

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

31 Mei 2015 | Frankrijk, Mont Saint-Michel

We hebben de dag besteed, zoals het de bedoeling was. Een bezoek aan Mont St. Michel en een rustdag.
Mont St. Michel was een openbaring. Wie hier in de buurt komt, moet dit gaan zien. Even langs de commercie heen kijken en zien war er staat. Wel moet men een behoorlijke trappen-loop-conditie meebrengen. Ik wil eerst de twee boekjes, die ik gekocht heb, doorlezen voor ik een gedetailleerd verslag schrijf en dat lezen dat doe ik thuis. Dus……..
Globaal. Een stukje uit de kust ligt een rotseilandje. Tot voor een x-aantal jaren liep daarheen een weg, die om de zes uur door de vloed onder water kwam te staan. Nu is er een permanente weg aangelegd. Op dit eiland zijn in het verleden een groot klooster, een abdij, en een kathedraal gebouwd. En daarbij een klein dorpje. Deze oorspronkelijke huisjes zijn nu bijna uitsluitend winkeltjes en horecagelegenheden. Het klooster heeft drie verdiepingen. Op een kleine ruimte is veel gebouwd. En als er in de breedte geen plaats meer is, dan moet het in de hoogte. En dan te bedenken, dat dit in de middeleeuwen is gebouwd, met de technieken en de apparatuur van die tijd. Hiervoor hebben ze ongelooflijk knappe architecten aan het werk gehad. Meer details volgen later.
Het invullen van de rustdag is snel gedaan: even rondlopen, een terrasje pikken, een poosje slapen en lekker eten en sudocu-en.

• 02 Juni 2015 - 20:28

Frederique:

Hallo heren,

Wat leuk om te lezen dat jullie er zijn geweest. Ben benieuwd naar de 2 boekjes en jouw verhaal. Nog veel foto's gemaakt? Zeg dat wel , conditie om al die trappen te lopen moet je wel hebben. Maar dat hebben jullie. Nog even en dan hebben jullie de zeewind in de rug.
    Nog een paar verslagen lezen, tot en met de 1e juni.
    Fiets ze maar weer.

groetjes Frederique