2 juni 2015, Rennes - Candé, 92,6 km. - Reisverslag uit Candelaria, Filipijnen van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 2 juni 2015, Rennes - Candé, 92,6 km. - Reisverslag uit Candelaria, Filipijnen van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

2 juni 2015, Rennes - Candé, 92,6 km.

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

02 Juni 2015 | Filipijnen, Candelaria

De weersvoorspelling voor vandaag was: Zwaar bewolkt, windkracht 4 uit het zuidwesten en ongeveer 18 graden. Vanmorgen was het grijs en dat bleef het de gehele dag. Er stond een straffe wind en die hadden we vaak tegen. Gelukkig was er nogal wat begroeiing langs de weg, die de wind brak en de 18 graden werd niet gehaald. Het grijs dreigde een keer met wat nattigheid, maar het was maar even wat vochtig, meer niet. Al met al geen gunstig fietsweer.
We hadden de tocht van Rennes tot Angers, 132 km. voor ons. Daarvan wilden we vandaag, afhankelijk van wat mogelijk en verstandig was, een flink eind afleggen, zodat we morgen 3 juni al vroeg in Angers kunnen zijn, want daar staat nog wel het een en ander op de lijst, dat we willen zien en waar we verleden jaar bij het fietsen van de Loire-tocht niet aan zijn toegekomen.
We zijn tot Candé gekomen o.a. door het feit, dat we de laatste 25 kilometer de wind wat meer mee hadden en omdat het terrein duidelijk vlakker was, dan de eerste 65 kilometer.
Onderweg in Corps-Nuds koffie gedronken in een café met blad, tabak en gokverkoop en er de a-typische kerk bekeken en gefotografeerd. Echt een heel speciaal gebouw met een aantal elementen, die niet bij een westerse kerk horen.
We hebben nu Bretagne verlaten en zijn weer in de Loire-streek. Candé is een uiterst rustig plaatsje met alles wat nodig is, maar niets bijzonders Het is er nu erg rustig. In de komende weken zullen we, denk ik, vaker zo’n overnachtingsplaatsje tegenkomen. Niks mis mee.