4 juini 2015, Durtal - Le Mans, 67,3 km. - Reisverslag uit Le Mans, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 4 juini 2015, Durtal - Le Mans, 67,3 km. - Reisverslag uit Le Mans, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

4 juini 2015, Durtal - Le Mans, 67,3 km.

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

04 Juni 2015 | Frankrijk, Le Mans

Vanmorgen voor het eerst geen lange fietsbroek aangetrokken, terwijl we er al 4 volle weken hebben opzitten. Mevrouw had een uitgebreid ontbijt klaarstaan, geen petit dejeuner. En omdat er gisteravond, tijdens het diner gesproken was over de verschillen in eetgewoonten, met name over het ontbijt, kwam ze met een brede glimlach op haar gezicht met kaas. [Bij een petit dejeuner is er meestal alleen jam als beleg] Ook had ze nog een extra vitaminerijk hapje, omdat we zover moesten fietsen. Ze wilde nog koud drinken halen voor onze bidons, maar dat vonden we te ver gaan.
Voor het uitgebreide 4 gangen diner, met 3 soorten wijn en niet van elk één glaasje en 2 flesjes bier vooraf vroeg ze voor ons tweeën samen 55 euro. Een spotprijsje.
De fietsdag was er eentje zonder bijzonderheden. Niet al te zwaar, al hadden we wel wat meer tegenwind en het was niet te ver. Rond half drie waren we in Le Mans, de stad, die vooral bekend is door de 24 uur van Le Mans, een autorace, die 24 uur duurt en waar met een loop van de coureurs gestart wordt en waar per auto 3 coureurs ingezet worden. Volgende week zaterdag en zondag wordt die race weer gereden. Komend weekend beginnen de trainingen en daarom is de stad al helemaal in de ban van dit evenement.
Onderweg kwam Ben met het idee om in La Fleche op zoek te gaan naar het Office du Tourisme en te vragen of zij contact wilden leggen met een hotel in Le Mans en een reservering te doen Dit n.a.v. onze ervaring in Angers en omdat onze gastheer van gisteravond meende, dat het er al druk was i.v.m. de trainingen voor volgende week zaterdag. Wij vonden het Office, zij legden contact en na 5 keer complet konden ze een kamer reserveren met een grand lit [litjumeaux] in Hotel Select. Dus konden wij rustig op weg gaan naar Le Mans. Bij binnenkomst van de stad was nog wel even moeilijk om het hotel te vinden, maar….het is altijd nog gelukt, dus nu ook.
Het bed was geen litjumeaux en dat vonden we te smal voor twee grote jongens. Er is een matras met toebehoren bijgekomen en zo slaapt Ben vannacht laag bij de grond [op zijn niveau].
Om half zes zijn we de stad ingegaan en jongens…wat was het warm!!! We hebben, na eerst een, of waren het er twee, pilsje[s] gedronken te hebben een grote kathedraal bezocht een paar monumenten bestudeerd het centrum bezichtigd en gegeten bij een Indiaas Restaurant. Niet teveel wel lekker. Daarna naar het hotel en twee verhalen tikken , want anders…..