Donderdag 12 juni 2014 - Reisverslag uit Saint-Armand, Canada van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu Donderdag 12 juni 2014 - Reisverslag uit Saint-Armand, Canada van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

Donderdag 12 juni 2014

12 Juni 2014 | Canada, Saint-Armand

La Châtre- Saint Armand-Montrond-56 km.
Wederom een mooie fietsdag door prachtige gebieden met de graansoorten rogge, gerst en tarwe, maar ook grote velden met nog kleine zonnebloemen en velden met erwten en zo hier en daar nog een wijngaard.
Duidelijk is ook, dat we van het hoge heuvelland [ 400tot 500m. hoogte] geleidelijk afzakken naar een heuvelgebied rond de 200 m. De afdalingen naar de rivieren zijn niet meer zo fel en de klim na de brug wat geleidelijker en minder steil.
De afstand vandaag was ook beperkt, 56 km.,zodat we om half twee al in de stad van onze bestemming waren, waar we tot twee uur moesten wachten tot het Office de Tourisme geopend was,waar we door een spontane dame, van oorsprong Duitse, ontvangen werden. Via haar kregen we een hotel en de gebruikelijke pluim over ons Duits.
In het stadje de kerk opgezocht , waar ik drie jaar geleden Isa heb gebeld bgv haar eerste communie.De kerk is zwaar aan restauratie toe en daar zijn ze ook mee bezig. Na nog wat afstanden te hebben gelopen in de stad belandden we op een terrasje, want opeens realiseerden we ons, dat we na vanmorgen nog maar een keer geplast hadden en er dus een tekort aan vocht dreigde. Onheil moet je trachten te voorkomen!!
Het is nu zes uur. Ik moet nog drie verslagen typen en om half acht is etenstijd.
Het is nu kwart over tien en Croatië staat met 1-0 voor tegen Brazilië. Ik ga nu kijken.

• 13 Juni 2014 - 11:48

Wim Nijland:

Ben en Theo, ik lees julllie verslagen aandachtig. kwam gister Poitier tegen op de kaart.Voor ons een bekende plaats om te overnachten als we naar de kust gingen met de caravan.
    Ik kwam gister thuis van mijn 2de chemo .Niet echt fijn,gaat nogal .Beetje erg misselijk .Kom met moeite vooruit en durf zeker nog niet te fietsen .Mijn nieuwe koga e-bike heeft daardoor ook rust, voor niet al te lang hoop ik.
    Jullie genieten volop en ik blijf jullie verslagen met belangstelling volgen.
    Ik heb rust tot 24 juni , dan volgt mijn derde kuur .Op de tennisbaan heb je voorlopig geen last van mij !!
    Ik schreef het al eerder, geniet en genieten, immers ... nu kan het nog.
    Goeie reis verder en groeten uit een best wel zonnige achterhoek.