8 mei 2015, Herpt - Nispen, 102,3 km - Reisverslag uit Nispen, Nederland van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 8 mei 2015, Herpt - Nispen, 102,3 km - Reisverslag uit Nispen, Nederland van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

8 mei 2015, Herpt - Nispen, 102,3 km

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

09 Mei 2015 | Nederland, Nispen

Tijdens het ontbijt nog uitvoerig gesproken met de heer en mevrouw des huizes. De andere gasten zouden later ontbijten. Een gezellig stel met een ruime kennis van de historie rond Heusden. Ook bleek dat ze een ruime algemene belangstelling hebben voor het actuele wereld gebeuren .
We wilden eerst nog terug naar Heusden, omdat we de burcht nog niet gezien hadden en omdat nog brood moesten halen voor de lunch onderweg. Er was een luxe bakker, bij wie we 6 belegde broodjes voor 18 euro kochten. Wel duur, maar ook lekker.
Daarna op weg naar Nispen. Na ongeveer 20 km. koffie gedronken op een terras van een horecagelegenheid bij een haven voor plezierboten. Plezierboten in een grote diversiteit. We vroegen ons af of de grote bootbezitters ook het hoogste woord zouden voeren in de bar van het bootshuis en of zij ook het grote plezier aan hun boot zouden beleven? Alles groter naarmate hun boot groot was. Of zou dat kunnen meevallen? Waarschijnlijk wel. Een bezitter van een grote auto geniet, denken we, toch ook niet meer dan iemand met een klein karretje.
In Geertruidenberg waren we getuige van een klein huwelijksfeestje. Iedereen had zich mooi opgedoft. Mij viel een meisje van een jaar of 18 op. Ze droeg schoenen met hoge pinnen , een super slanke jurk in een fel blauwe kleur met dunne schouderbandjes, die te lang waren of omdat er te weinig vulling achter het bovenstuk zat. In ieder geval zakten ze steeds af. Lopen op hoge hakken op een plaveisel van grote ronde natuurstenen is een kunst en dan in een zeer strakke jurk. Wat was ze mooi, maar wat straalde ze een rot gevoel uit. Waarom? dacht ik. Kind doe toch gewoon, dan heb je veel meer plezier.
Het weer was onvoorstelbaar veel mooier dan gisteren. In Oosterhout hebben we aan de rand van een rotonde op wat stadsstoeltjes onze dure lunch genuttigd. Vervolgend deden we Breda aan , waar we de bekende gevangenis De Koepel passeerden. Direct naast de gevangenis was een grote kermis. Op de vraag of de bajesklanten ook naar de kermis zouden mogen, meende Ben, dat dat geen probleem mocht zijn, mits ze niet bij de schiettent kwamen. Na Breda zijn we door een prachtige streek gefietst over allerlei soorten paden, weggetjes en wegen. Door velden en bossen, lange vele vennen en akkers. Ook bleek, dat de waterrecreatie hier met hoofdletters wordt geschreven.
Na een extra koffiepauze op een terrasje van een cafetaria gingen we dapper beginnen aan de laatste 25 km. naar Nispen. Door een prachtige streek gingen we in een vlot tempo naar onze eindbestemming, waar we rond 10 voor 6 arriveerden. De heer en mevrouw Van Wesel zaten ons op te wachten en nodigden ons uit op hun overdekte terras voor de koffie. Hier hebben we tot kwart over zeven gezellig zitten keuvelen over werk, kinderen en kleinkinderen, vakantie, sport, Australië en Tasmanië, waar ze 2 kinderen en 4 kleinkinderen hebben. Daarna heerlijk gegeten bij een bistro en rond 10 uur begonnen aan dit verhaal, terwijl de reisleider achter mij bekende geluidjes ligt te maken. Dankzij de reisleider en zijn assistente Truus hebben we genoten van een prachtige fietsdag in Zuid-West Noord Brabant.