14 juni 2015, Verdun - Metz, 69,6 km. - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 14 juni 2015, Verdun - Metz, 69,6 km. - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

14 juni 2015, Verdun - Metz, 69,6 km.

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

16 Juni 2015 | Frankrijk, Metz

Gisteren hadden we in Verdun een kamer in hetzelfde hotel ’’Hotel Saint Paul’’ als 2 jaar geleden. Op de derde etage, geen lift en 63 treden.
Vandaag hebben we in Metz een kamer in hetzelfde hotel ‘’Hotel de la Cathédrale’’ als 2 jaar geleden. Op de derde etage, geen lift en 65 treden.
Met de volle bepakking naar boven is een hele hijs, maar dat doen we de dag door ook.
De tocht van vandaag had een veeleisend begin. 6 Kilometer na de start stonden we boven op een heuvel, en daarna hebben we tot rond 40 kilometer op een vlakke baan [door een dal] gefietst, waarbij alles prima was. Zo zelfs, dat Ben zei, dat hij het saai begon te vinden en slaap kreeg.
Tussen de 40 en de 55 kilometer was het met vlagen zwaar, soms nog zwaarder en lag het zwaarste punt na de rommelmarkt van Gravelotte. Over de klim waren de geleerden Ben en Ik het niet eens of het stijgingspercentage nou 6,5% of 7,2% was. Overigens wij zijn niet naar de rommelmarkt geweest, want het was er erg druk, het hele dorp stond vol met auto’s en we hebben al rommel genoeg bij ons.
Na de klim ging het in een lange afdaling naar Metz, waar we probleemloos in het centrum bij de kathedraal terecht kwamen. En zie : het voor ons bekende hotel stond nog steeds tegenover de kathedraal. Ze hadden nog 1 kamer met 2 bedden vrij, maar die lag wel op de derde verdieping. Een prima kamer en wij met onze conditie, zelfs in het trappen lopen, komen ook boven met onze bagage.
In de stad zagen we weer veel bekends.
Vannacht de laatste nacht in Frankrijk. We hebben in dit land 33 nachten geslapen en ruim 2100 kilometer afgelegd. We hebben nog 8 fietsdagen en nog 1 was-rustdag voor de boeg en dan…… ….zijn we er weer.