11 mei 2015, Vlissingen - Brugge - Reisverslag uit Brugge, België van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 11 mei 2015, Vlissingen - Brugge - Reisverslag uit Brugge, België van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

11 mei 2015, Vlissingen - Brugge

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

11 Mei 2015 | België, Brugge

De dag begon met een meer dan genoeg ontbijt uit de koelkast. Er waren zelfs 2 sneetjes per persoon voor onderweg. Om goed 9 uur waren we bij de haven van waaruit het veer vertrekt. De kassajuffrouw vroeg aan Ben: ‘’65 plus ?’’ Na zijn ‘’Ja’’ zei ze nog net niet: ‘’Dat had ik al wel gedacht’’, maar ze vroeg geen bewijs.[Mij kon ze niet zien]. We moesten bijna een uur wachten, maar het was mooi weer, dus lekker in het zonnetje. De wind was nog rustig en het water ook, zodat we niet zeeziek werden van de overtocht van 7 km. Links en rechts wat gesprekjes gevoerd over het gat van Middelburg en het probleem van de middelbare scholieren, die o.a. vanuit Breskens in Middelburg naar school moeten. Iedere dag met het veer is geen probleem, maar bij mist vaart het veer niet en dan zijn er wel problemen.
Na Breskens grotendeels langs de kust naar Sluis. Een levendige plaats met veel toeristen en mooie architectuur. We vielen op door onze kleding en onze bepakte fietsen. Zo ontstonden er wat gesprekjes over de fietsen en onze plannen. Aardige mensen.
Van Sluis was het nog 18 km. naar Brugge. We reden vooral langs het kanaal ‘’De Damse Vaart’’. Het was wel lekker weer, het fietsjasje en de lange broek was uit, maar de wind was duidelijk sterker geworden. In Brugge, toch wel een grote stad was het erg druk. Veel toeristen van een bepaalde leeftijd, velen met een bepaalde fiets, en Brugge leek een trefpunt van schoolexcursies voor middelbare scholieren. Via het Toeristenbureau hebben we nu een kamer in het NH Hotel Brugge Door de drukte waren de goedkope kamers weg . Dus voor onze kamer moet flink gedokt worden. We rekenen op medelijden en een spontane bijdrage van het thuisfront.
Brugge is een mooie stad met veel prachtig gerestaureerde oude gebouwen in rijen, die een straat opsieren, ook is er duidelijke lijn, geen ratjetoe . We denken dat Brugge naar verhouding weinig geleden heeft in de oorlog. Er zijn ook mooie smalle straatjes met onverwachts mooie hoekjes, kleine parkjes met bijzondere huisjes. Het is ook ’s avonds druk in het centrum. Er zijn veel Aziatische mensen, zowel als gast maar ook aan het werk, met name in de horeca. Een stad om te bezoeken.