26 mei 2015, Quinéville - Cherbourg, 61,2 km. - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 26 mei 2015, Quinéville - Cherbourg, 61,2 km. - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

26 mei 2015, Quinéville - Cherbourg, 61,2 km.

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

26 Mei 2015 | Frankrijk, Cherbourg-Octeville

Voordat de tocht begon, hadden we eerst een onvriendelijke confrontatie met de kok van het hotel. Gisteren hadden we een afspraak met de chef gemaakt over een totaalbedrag voor kamer, diner en ontbijt. Daarbij bedongen we per man twee pilsjes. De Chef gaf met een zo-zo-beweging aan, dat hij geen “non” wilde zeggen. Vanmorgen was er natuurlijk geen chef en de kok wist natuurlijk van niets. Ook een telefoongesprek gaf geen duidelijkheid. Dus moesten er ongeveer 15 euro extra betaald worden en was er geen joviaal afscheid van mekaar. Jammer, na zo’n goede nacht voor ons beiden. Volgens mij sliep ik om half elf al en werd de eerste keer wakker om 7 uur van morgen en Ben zei, dat hij goed geslapen had, met maar één hoestbui. Dus, hem gaat het gewoon al weer een stuk beter.
De tocht liep langs de kust naar St. Vaast la Hougue waar de nodige activiteiten in de haven en op een scheepswerf plaatsvonden. Bekende beelden voor ons. Vandaar zijn we via een secundaire weg, soms niet eens geplaveid naar Barfleur, een plaats voor de koffie, gefietst. Het water in de haven stond zo laag, dat de plezierbootjes met hun steven op de modderbodem kwamen en de een naar rechts en de ander naar links gezakt was. Een schots en scheef gezicht
Na 2 koffie de kustlijn, D116, gevolgd. Deze begon zacht golvend, maar het was alsof de vloed kwam opzetten, want de golfjes werden golven en na de lunchpauze bij Fermanville een echte meer dan 5% vloedgolf. Even weer wennen, morgen Cherbourg uit en wat verder daarna krijgen we er wel weer een paar. Wel bleef het een mooie tocht met goed weer en een niet negatieve wind. In Cherbourg vonden we via het Office du Tourisme een studio met een keukentje, een camperbadcel en een 1,60 m. bed voor ons beiden. Voor het ontbijt voor morgenvroeg hebben we al twee sandwiches ingeslagen. Die zijn zeker zo voedzaam als een petit dejeuner [ een paar soorten brood met enkel jam als beleg].
Deel 1 van onze fietstocht: Valburg- Cherbourg zit erop. Heel veel gezien, genoten en 1183 km. weggeduwd. Deel 2 Cherbourg- Valburg is aanmerkelijk langer en daarvoor hebben we meer dan 18 fietsdagen nodig. Veel zien en genieten is de hoofdzaak. Kilometers wegduwen is daarbij noodzaak.