10 juni 2015, Cannes-Écluse - Sézanne, 91,2 km. - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 10 juni 2015, Cannes-Écluse - Sézanne, 91,2 km. - Reisverslag uit Sézanne, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

10 juni 2015, Cannes-Écluse - Sézanne, 91,2 km.

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

10 Juni 2015 | Frankrijk, Sézanne

Deze dag zal blijven aanvoelen als een te zware dag. Het weer was goed. De weg was goed. Maar de wind was “moordend”. Wij fietsten naar het Oosten en de wind kwam uit het Oosten. Het voelde aan als of hij dezelfde weg had gekozen. De weg, die heel recht en heel lang was en volkomen kaal op het licht golvend land lag.
Bij twee plaatsen: Barbonne Fayel en Saudoy kwamen er wat variaties in het eindeloos lijkende “hoogvlakte” getrap. Het waren twee dorpjes met een riviertje onderin en dus een scherpe afdaling. En, merkwaardig op het bovenste gedeelte van de schuine hellingen wijngaarden, want we zitten in de Champagne. Waar de hellingen weer ylakker werden, kwamen de graanvelden terug met nu ook tuinbonenvelden als afwisseling.
Het logische gevolg van de twee sterke afdalingen waren twee sterke klimmen, waarvan een zelfs met een dubbel teken, hetgeen wil zeggen, dat die boven de vijf procent is.
Vandaag 90 km. tegen windkracht 4 in. Het was niet min of meer, maar meer en meer een zware dag.