1 juni 2015, St.Malo - Rennes, 89,6 km. - Reisverslag uit Rennes, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu 1 juni 2015, St.Malo - Rennes, 89,6 km. - Reisverslag uit Rennes, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

1 juni 2015, St.Malo - Rennes, 89,6 km.

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

01 Juni 2015 | Frankrijk, Rennes

Afscheid van La Manche [de mouw] Het Kanaal.
Vanmorgen zaten we nog, gescheiden door een raam en de straat, aan La Manche. De golven rolden naar ons toe. We hebben de zee en de stranden veel gezien. Na het ontbijt zijn we nog een eindje langs de zee gefietst. Bij het Fort, het begin van de oude stad hebben we Het Kanaal de rug toegekeerd. Adieu La Manche.
Kort daarna stonden wij voor een gesloten brug: De Franse Marine verliet de haven en voer de zee op. Bij de weg vinden vanuit een grote stad is een GPS, ook wel Truus genaamd, onmisbaar. Met wat gedraai lukte het ook vandaag weer en begon er een flinke fietsdag. Vlot heuvelwerk, maar ook 20 kilometer langs een kronkelend riviertje over verharde zandpaden. Volgens Ben hadden deze een wat zuigende werking en waren niet licht te befietsen. Ne het kronkelpad was het even moeilijk om de juiste weg te vinden, maar een bejaarde Fransman kwam ons helpen en zo kwamen we weer op de rechte weg naar Rennes.
Een grote stad , die zichzelf Metropole vindt. Het was een lange weg van het begin tot in het centrum met het Office de Tourisme. De dame die ons hielp keek bedenkelijk toen we onze wensen kenbaar maakten, maar vond toch vrij gauw een hotel, dat aan onze wensen beantwoordde: Angelina [wie denkt bij deze naam niet aan Harry Belafonte]. Tijdens de entree-rit de stad in kwamen we langs een aantal dichtbij elkaar staande flatgebouwen. Dit beeld deed mij even terug denken aan de stad Perth in Australië
Bij de wandeling door de stad vielen de uiterst scheve Fachwerkhäuser op. Knap hoe ze die overeind gehouden hebben. Verder het Palais de Commerce, de Opera en het Hotel de Ville op het Place de Revolution. Het centrum ademt mode uit. Sowieso heeft het centrum wel uitstraling met typische pleintjes en grote brede winkelstraten. Echt een grote stad. Rennes is de hoofdstad van Bretagne. Sommige straten hebben dubbelnamige borden. De naam in het Frans en in het Bretons.
Rennes—Reazhon, straat—straed. [Dit lijkt nog een beetje].