Woensdag 11 juni 2014 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu Woensdag 11 juni 2014 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

12 Juni 2014 | Frankrijk, La Châtre

La Souterraine- La Châtre-78,6 km.
Qua weer een fantastische fietsdag. Lekker warm en weinig wind tegen. De weg , die we afgelegd hebben, was een prachtige route. De samenstellers van de Route langs Oude Wegen hebben een mooie route gemaakt. Onderweg kwamen we geregeld fietsers tegen , bepakt en bezakt, die ongetwijfeld op weg waren richting Santiago de Compastela.
Crozant was een rustpunt in ons dagprogramma. Daar kwamen we in gesprek met een Elzasser, die ook redelijk Duits sprak en die lopend op weg was naar Santiago. Hij had nu enkele dagen gezelschap van zijn vrouw, zijn zus en zijn zwager.De laatste twee liepen wat afstanden met hem mee. Zijn vrouw ging nu en dan kleine stukjes met hem wandelen. Haar postuur bekijkend, zullen het wel heel kleine stukjes geweest zijn. Er werden wat ervaringen uitgewisseld en hem werd duidelijk gemaakt, dat hij niet de enige Verrückte was. Een leuke ontmoeting , waarbij in redelijk Duits , iets minder Engels en gebrekkig Frans alles wat wij en zij wilden zeggen, duidelijk werd.
In Orsennes zochten we een plek in de schaduw om ons middagproviand te nuttigen. Die vonden we op een bank tegen de kerk aan. Onder het eten kreeg ik van hoger hand een flinke klats op mijn schouder. Zoals bekend: de zegen komt van boven. (Zal de Heilige Geest wel geweest zijn, die wordt immers vaak afgebeeld in de gedaante van een duif).
In Neuvy was het terrasje, tegenover een zeer bekende kerk, waar we drie Jaren geleden koffie hadden gedronken, dicht.Toch nog even de kerk bekeken, die al eeuwenoud is en dus….ja, er nog net zo bij stond.
Bij Sarzay kwamen we in gesprek met een echtpaar, dat 2 jaar geleden de tocht naar Compostela gefietst had via de oostroute door Frankrijk, maar nu de Route langs Oude Wegen fietsten tot in Zuid-Frankrijk. Dan waren de drie weken vakantie om en gingen ze met de trein weer terug naar Nederland.
De route naar La Châtre ging verder, soms niet gemakkelijk, maar wel een mooie tocht. Via het Office de Tourisme kwamen we in Hotel La Commerce. Toen we er voorstonden, zagen we tot onze verbazing, dat het hetzelfde hotel was, als waarin we drie jaren geleden hadden overnacht. Het is nog steeds mooi weer en buiten zitten nog steeds vele mensen op het terras. Het geroezemoes van stemmen op het terras klinkt door naar onze kamer, [met twee tweepersoons-bedden], terwijl ik dit heb geschreven.