Dinsdag 3 juni 2014 - Reisverslag uit Bouin, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu Dinsdag 3 juni 2014 - Reisverslag uit Bouin, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 3 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

03 Juni 2014 | Frankrijk, Bouin

Saint Nazaire- Bouin 77 km.
Na 6 km. alweer boven op de brug van St. Nazaire. We zouden als renners hoog in het bergklassement eindigen. De tocht na de brug liep door de kustdorpjes. Even dreigde het te gaan regenen, ook was de westen-oceaan-wind fris, dus de kleding er op aangepast. De lange fietsbroek hebben we de hele dag aangehouden, maar het regenjasje was binnen de kilometer uit en hebben we niet meer aangehad.
De kuststrook liet een aantal welvarende dorpjes en een paar stadjes zien, waarvan St. Marie sur Mer en Pornic heel mooi waren. Het welvaren straalt er vanaf. De kustlijn wordt bepaald door mooie zandstranden afgewisseld met steile donkere rotspartijen Aan de andere kant van de kustweg prachtige huizen. Vanuit Point St. Gildas kon Ben over de bootjeshaven heen nog een foto maken van de brug, die we niet snel meer zullen vergeten. Door de rotsen waren de wegen langs de kust zeker niet vlak, behoorlijk op en neer gaand, maar goed befietsbaar en warmhoudend.
Daarna kwamen we de Vendée binnen, een uitgebreid vlak weidegebied. Opvallend is, dat het niveau van de weilanden zich minstens een meter boven het waterniveau van de vele sloten en plassen bevindt. Ook, zeker in het begin, zagen we, dat in vele brede sloten en vaarten, die in open verbinding met de Oceaan staan, plezierbootjes vast zaten in de modder , omdat het eb was. Over zes uur dobberen ze weer op het water. Ergens worden die vaarten afgesloten van de open verbinding met de zee door een stuw en dan zie je aan de oceaankant bootjes in de modder en aan de andere kant prachtige waterpartijen. Opvallend mooi.
Het was een interessante dag met een heel diverse omgeving. Over het geheel goed weer en de wind was nooit hinderlijk en moest meestal dezelfde kant op als wij en dat werkt prima. Nu een goede BenB met een Duitser als huisbaas en een vriendelijke Duits sprekende Partnerin. Alles Paletti.

• 03 Juni 2014 - 22:43

Manon:

Hallo Pa en Ome Theo
    Alweer die brug, toe maar. Geen spierpijn van de eerste keer? Alhoewel dat zal ook wel niet na al die kilometers. Ik ga ervan uit dat jullie conditie flink verbeterd is de afgelopen weken. Nu is het zaak om die in stand te houden als jullie thuis zijn dan staat dat jullie niet in de weg bij verdere plannen!
    Geniet nog van jullie tocht en tot later!

Groetjes,

Willem, Manon, Isa en Thom.