Zaterdag 7 juni 2014 - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu Zaterdag 7 juni 2014 - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 7 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

08 Juni 2014 | Frankrijk, Poitiers

Rustdag in Poitiers.
Na het ontbijt van 9 uur op de kamer, zijn we naar de laverie gegaan op zo’n 400 m. van het hotel. Zonder enige assistentie had Ben in een mum van tijd twee machines aan het lopen. Met een half uur waren die uitgeraasd en na een droogperiode van een andere machine was de was schoon en droog. Na de opruiming zijn we de stad ingegaan om een aantal bezienswaardigheden te bezoeken. Nou is bezienswaardig een relatief begrip. Wie bepaalt dat eigenlijk. Als een kerk bezienswaardig wordt genoemd, vergaapt de ene er zich aan , terwijl de ander er vlot en ongeïnteresseerd aan voorbij loopt.Wij hebben wat kerken gezien, maar in een vorige uitgave over ons fietsplezier hebben de lezers er al ruimschoots over gelezen.
Poitiers maakt zeker in het Centre de Ville een welvarende indruk. Of alles zo welvarend is , weet ik niet, want in de zijstraatjes naar het centrum toe staan nogal wat panden leeg, die te koop of te huur worden aangeboden. Ons hotel “Hotel Central” staat trots naast het grote stadhuis: “Hotel de Ville” Het hotel heeft gelijkvloers nu nog een smalle ingang met de receptie, een trap, een lift en de ingang naar de kelder [voor onze fietsen] , de rest en de eerste verdieping is bezet door “Quick” een soort “Mac Donalds”, daarboven “Central” Is dat luxe? Wij denken, dat vroeger het geheel wel “Central” was.
Het was natuurlijk ook een rustdag en daar hebben we ons goed aangehouden. Ik heb zelfs even de tv. aangehad en gekeken naar een dames-voetbal-wedstrijd van Paris Saint Germain tegen Lyonnais. De dames van Lyon wonnen de Franse beker. [Niet onbelangrijk om dit te weten]. Rond 11 uur zijn we beiden aan een goede nacht begonnen.