Dinsdag 20 mei 2014 - Reisverslag uit Saint-Satur, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 mei 2014 - Reisverslag uit Saint-Satur, Frankrijk van Ben en Theo Niersen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Ben en Theo

21 Mei 2014 | Frankrijk, Saint-Satur

Een prachtige fietsdag, prima temperatuur en de wind mee. En….. De GPS wist goed de weg. Zelfs gaf hij aan dat we naast de route zaten en tijdens een van die momenten, op een bar slechte weg verloor ik twee van mijn tassen, doordat een ophangbeugel van een van de tassen afbrak. Een probleem, dat middels tiewraps opgelost is.
Een van de opvallende en in mijn herinnering blijvende objecten van de route naar Santiago de Compostela was het aquaduct van Le Guetin. Het is en blijft fascinerend. Een kanaalbak van 350m lengte ligt op ongeveer 10m hoogte over een rivier. Aan het einde ligt een dubbele sluis , die een boot in twee etappes terug brengt op het niveau van de rivier.
Vandaag lag het weer op onze route en we hebben er weer helemaal langs gelopen en de fotograaf maakte de nodige foto’s.
Opvallend was ook het plaatsje La Charité sur Loire, Een klein stadje met een grote Kathedraal en aansluitende gedeelten van een kasteel uit de Middeleeuwen (Begin van de bouw inde 12e eeuw). Er wordt op diverse plekken aan gewerkt, maar het zal nooit in zijn oude glorie hersteld kunnen worden, want dat zou vele miljoenen kosten. Ook andere gebouwen en stadsmuren stammen uit de middeleeuwen. Veel ouds, maar indrukwekkend. [Heb je soms met dat ouwe]
De route liep bijna steeds in de buurt van de Loire. Volgens mij is er geen rivier met zoveel zandbanken. Elk plaatsje heeft een groot strand voor de deur liggen Of hij gebruikt wordt als zodanig weet ik niet. De weg is grotendeels een autovrije weg van 3 meter breedte en prima vlak Wel lang gras aan de kanten, maar de hooikoortsgevoelige onder ons had er nog geen last van. Nogmaals een prima begin, een prima tocht, bij prima weer en ook nog eens met wind in de rug.
Nu zitten we in Hotel L’Auberge in een eenvoudige kamer met twee bedden en een eigen doucheruimte. Het toilet is op de gang en Ben was opgevallen, dat de gastvrouw er goed uitzag. Ik heb hem gecontroleerd en moet zeggen hij heeft gelijk. Alles is dik in orde. Morgen de tweede etappe.

• 21 Mei 2014 - 22:18

Marie En Fons:

Hallo Theo en Bennie
    Dag 2 alweer op jullie fietstocht
    we gaan jullie volgen , jullie zien zoveel mooie dingen ,en niet alleen in Frankrijk (ha,Ha,)
    dit is pas dag 2 ,god weet wat je nog tegen komt , geniet er van ,mooi fietsweer gewenst
    vr groet Marie en Fons uut siepelstad